jueves, 28 de mayo de 2015

PET PORTRAIT

Sometimes an ongoing painting asks me for some more time. Then I have to choose between allowing to stand or finishing it. Normally the second option makes me fell uneasy, but circumstances can force a quick end.
 
Now I'm facing again that dilema. I'm dealing with a rather special project, maybe the start of a new series, and the work is pleading with me for a pause and some slowness. But on the other hand, between my new year's resolutions for 2015 was posting at least once a month.
 
This time I'm going to choose hearing the paintings demands. So I show an old work in this post, a pet portrait, one of firsts, painted about 8 years ago.





Kris / 23.6 X 17.7 inches / Acrylic on woodboard
Kris / 65 x 45 cm / Acrílico sobre madera


En ocasiones la pintura que estoy realizando me pide algo más de tiempo. Entonces tengo que elegir entre dejarla reposar unos días o proceder a terminarla. Normalmente la segunda opción me hace sentir mal, pero las circunstancias pueden forzarme a un final más rápido.
 
En este momento me enfrento una vez más a este dilema. Estoy con un proyecto un tanto especial, que podría ser el comienzo de una nueva serie, y la obra me está pidiendo una pausa y lentitud. Pero por otra parte, me hice el propósito para este año de hacer un post al menos una vez al mes.
 
En esta ocasión voy a elegir escuchar las peticiones de la pintura. Es por ello que ahora muestro un trabajo antiguo, un retrato de mascota, uno de los primeros, pintado unos ocho años atrás.

 
 

 
 
Detail / Detalle

2 comentarios:

  1. Precioso este amigo animo Daniel. Un fuerte abrazo

    ResponderEliminar
  2. You should keep going with the animal series, they are so great they will
    feed you one day!

    ResponderEliminar